Simon Blecher om börsen


Simon Blecher som förvaltar Carnegie Sverigefond skriver i sitt månadsbrev kommentarer om månaden som gått. Tankar kring börsen och en del runt fonden och dess innehav. Ofta skriver han även några rader med sina tankar om börsen framöver och det senaste månadsbrevet är inget undantag.

Läs Blechers månadsbrev hos Carnegie Fonder: http://www.carnegiefonder.se/volymen-hojs-och-utdelningarna-stiger/

Jag har tipsat om det flera gånger tidigare men upprepar det gärna. Prenumerera på väl utvalda fondförvaltares månadsbrev och liknande. Även om du inte är intresserad av att köpa fonden kan du snappa upp intressanta tankar om börs och aktier. Jag besöker regelbundet ett antal fondbolags webbsidor för att snappa upp info och tankar kring börsen. I tillägg till att jag prenumererar på ett gäng månadsbrev. Snabbt läst och givande.

6 kommentarer:

  1. Vilka månadsbrev o fondrapporter anser du vara bäst? Kan du ge en topp 5? Skulle vara uppskattat för att se om det finns komplement till de jag redan tittar på (Didner, Howard Marks och några till)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Signs,
      Tack för din kommentar. En topp 5 blir det inte men jag bjussar på ytterligare ett hett tips i form av Alfred Berg och deras Jonas Olavi. Han är i mina ögon oerhört kompetent och skriver om sin marknadssyn och tillgångsallokering.

      Mvh petrusko

      Radera
    2. perfekt, tack, han hade gått mig förbi!

      Radera
  2. Blir alltid lugn och positiv när man läser Simons kloka ord gillar hans filosofi passar mig som investerare ����

    SvaraRadera
  3. Hej. Var hittar du det som Jonas Olavi skriver om sin markandssyn etc. Hittar inget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena,
      Här har du länken: https://www.alfredberg.se/privatperson/alfred-bergs-allokeringsteam-kommenterar-borsoron/

      Mvh petrusko

      Radera

Kort om optionsstrategin i JGPI

  Reklam: Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza. I slutet av 2023 lanserade JPMorgan en börshandlad fond med global inriktning och en o...